Pages

Monday, May 28, 2012

Muhasabah diri



pernah x,rase syg gile kat org tuh smpai kn susah la sgt nk lepaskn dia???

 Macam tu lah yang aku rasa sekarang ini


Sakit kan? Rasa macam hati nih di hiris sembilu.. aku x taw la kn sembilu tuh mcm mn, tp yg aku taw mmg sakit bile dihirs sembilu..mcm lagu tuh..lagu cerita sembilu..haa..kan.... Rasa lemah n lemau satu badan kita nie. Dan masa tu, kita tak mampu nak fikir dengan baik. Itu yang aku pernah rasa la... aku ade, kau ade?? hee...


Susah kan? Rasa macam kita dah tak boleh bernafas. Rasa macam kita dah tak tahu nak buat apa bila dia dah tak ada. Habis tu, macam mana kita nak hidup kalau nak bernafas pun susah? Baik mati je lahh..!!


Tapi Allah dah bagi kita hidup dan nyawa dengan percuma. Tak kan kita nak sia-siakan macam tue. Dose nye sgt lah besar...kalau kita fikir macam tue. Astagfirullahalazim. Tak baik. Allah tu Maha Pemurah, die bagi semua kenikmatan kepada kita tanpa mengenakan bayaran apa-apa. Syukur Alhamdulillah kepadaMu Ya Allah ~


Habis tu macam mana dengan perasaan ni? Kita kenalah sabar. Allah nak bagi kita susah supaya bila kita senang nanti, kita tak kan lupakan Dia. Allah tu Maha Pengadil. Bila dia bagi kita sakit, esok lusa dia bagi kita senang


Takpe. Sabar lah duhai hati. Allah sedang menguji kamu :')


tetibe teringt tazkirah abah mlm td: 
semua tahu tarikh lahir memasing, (kecuali yg xder sijil lahir)
semua tahu tarikh kawen,
semua tahu tarikh  dan waktu utk peperiksaan bermula..
tapi hanya Allah  yg tahu tarikh  dan masa yg tepat bila kita akan pergi meniggalkn dunia ini.
Astagfirullahalazim..
ate..moh le kite solat.. :)

2 comments:

  1. kalau dah betul sampai tahap mcm tu punya rasa dalam hati,usahakan baliklah kembali bersama....

    chayok3!!!!!!!

    (^_^)

    ReplyDelete

 

Blog Template by BloggerCandy.com