Pages

Thursday, July 26, 2012

Ramadan ke 6...

"hye...nama saya fatimah zahra...
hee..comel kan saya...??
saya dah besar sket skrng nih, tp still xbley ckp..xtaw la knp..:p
mungkin sy malas nk bercakap..mama sy ckp la..tp xpe..yg penting sy comel dan semua suke  sy..sb sy best~~!!"


hahaha...bile dah jd budak kecik,tuh la yg mengarutnye kan..ermm..zara..kau dh besar eh... besar pnjg dah..xsbr nk tgok ko mude remaja nnt, klu sombong ngn mak ngah, saip la kamu..ingt tuh heee.... 

waahhh....kawan2...dah masuk puase ke-6 nih... amacam ok x?? sy x bp nk ok...bkn ape, tiap kali dh nk dkt buke, perut pedih yg teramat sgt..tahan je la..tiap2 hari berpuasa mmg cm tuh..tp bru thun nih kne macam tuh..ermm...selagi boley tahan, saya akan tahan.. Ya Allah, bnyk pula penyakit yg dtg... hurmm... hapus dosa2 kecil org kate..



"inai di tangan masih merah"


"haaaa...nih la adik si zara td..zafirah nm nyer still ingt muke die 1st time sy letak cnih??"

hari nih punye lauk berbuka, special sket..al maklumlah..bile bapak dan anak kt dapo, kecoh sebentar..ma jg aina kat luar, so, tugas memasak hari nih serah kn pd ain dan abah..haha.. abah kate nk masak ayam isketambola..wahh...bile dah rase td, rase aym masak kicap thailand style..wahh..ad style kau...pas tuh td abah buat murtabak..ngehehe.... murtabak..murtabak..murtabak...
dan saya masak dging pgg... dkt 3 jam taw sy perap.. huhuh.. bile dh bakar dan merasai nya...perghh..walawehh...rase nk wat lg jer.. hehe..tedikk!!!!!

p/s: hisshh..xsuke nek teksi yg x gune meter nih!

Friday, July 20, 2012

mengapa syaitan mudah merasuk jiwa dan sesat kn kita?

hyee peeepppsss..... walaaa.... tajuk dh mcm ustazah..err, xla.. untuk renenugan bersama.....

mmg dah sedia maklum dlm Al-Quran, mengatakan bahawa syaitan  tugasnya mmg untuk menyesatkn manusia.. yer..btol kan?? pertama sekali minta maaf kalau dlm entry nih ad yg ganjil dan pelik..correct me if i am wrong k..

Abah pernah tazkirah ttg hasutan syaitan.. abah pon ad bg taw, masa kt akhirat nnt, Dajal iaitu bapak segala syaitan, akan ke hadapan (mcm cikgu kt dpn tgh berucap masa perhimpunan), dan die akan berkata bahawa mereka hanya menghasut sahaja, bukan suruh mengikut kehendak mereka, tetapi kerana manusia yg tersgt lah lemah nih, telah mengikut hasutan syaitan dan terpedaya dgn tipu helah syaitan... see, syaitan pun xnak mengaku bersalah... tp mmg syaitan kerja menghasut, yg kite nih pg menigkut knp kn??? Itu menandakan Iman di dada mmg tersgt la nipis.. senipis kulit bawang..

so, knp syaitan nih nak menyesatkn anak-anak Adam?? haaa.. dalam surah Al-A'raf ayt 13-23 ada bercerita ttg Allah yg menghalau syaitan dr tinggal di syurga, kerana mereka di perbuat dr api, dan mereka sungguh hina.. Allah turun kn mereka ke bumi dan meletak kn Nabi Adam dan Hawa disyurga.. dan syaitan yg xpuas hati, telah bersumpah dgn nama Allah yang mereka akan menyesat kn Adam dan keturunan nya hingga akhirat kelak... syaitan telah menggoda Adam dan Hawa untuk memakan buah khuldi yg terdapat di syurga, dan Allah telah menurunkn mereka berdua ke bumi krn sebelum itu Allah telah melarang mereka untuk memakan buah itu pd awalnya, ttp terperdaya dgn tipu helah syaitan.

 sehingga sekrang, syaitan tidak putus2 untuk menyesatkn anak2 Adam, jika tidak sesat, cukup lah sekadar melalaikn mereka semua..

so... bnyk cara kita nk tebal kn iman di dada.. yg paling penting sekali..BERSIH KN HATI KITA YG HITAM... hati akan ada tompokan kecil warna hitam setiap hari jika hati x mendengar ayt2 suci Al-Quran atau mendengar ilmu2 islam... so, bygkn kalu tiap2 hari, hidup kite tnpa semua itu..hati makin bertambah hitam dan mmg susah nk suci kn nya semula..betol.. saya mengaku semua itu... sbb sy bukan la terbaik dulu, dan mempunyai bnyk masalah dlm pelajaran.. Alhamdullilah, berkat kesabaran ma dan abah yg mendidik sy dan juga dorongan dari kawan2 dan juga kekasih sy, hati sy lebih tenang dgn mengingati Allah...

Sempena bulan Ramadhan yg diberkati ini, marilah kita sama2 berdoa untuk melakukan amal makruf nahi mungkar..


sesungguhnya yg baik itu dtg dr Allah S.W.T dan yg buruk itu dtg nya dr diri kita sendiri..
Wallahu'alam..


Astagfirullahal'azim.....

p/s: aku insan yg lemah

Thursday, July 19, 2012

Aina solehah 2 month already.

Sebelum memulakan entry kali ini..dgn nama Allah  yg maha penyayang lg maha mengasihani,
saya ingin mengucap kn selamat menyambut bulan puasa utk keluarga dan sanak saudara yg jauh di mata..haha..
jauh la sgt..hee....

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK~~
Aina 2 bulan (18.7.2012)

gaya mak x??? hahaha... 

huiiii....budak ni sgt manje ok...tersgt...siap la ko dh besar pndai bace nnt, meh nak bg kau bc blog ni....:p
please b nice to me...
i will take care of u about 2 month..huhuh...

Saturday, July 14, 2012

Expect less from you ...

ok..
sekarang saya dekat bangi..
dalam bilik..
penuh dgn bear..dgn bantal yg gebu2..dgn selimut yg tebal..dgn lampu tido yg menarik..
dgn suhu 19 degree...
wahhh....sound great kannn....!! harus laa... home sweet home kann..:p

ok.........ok..sebenarnye xok..really not good...urmm..err...aarrr.....uurrmmm...ntah la....
ok,bye!

yg penting, kondisi rumah dan bilik sy nih dpt la overcome masalah 'itu'..

Tuesday, July 10, 2012

ce senyum sket...!!


Yeahhh..... 
dgn berbekal kn wifi fakulti sains gunaan nih, boley la nk update blog..
huwaa..
Harus la kann.... tenet kt umah dh xboley gune..ye..xboley gune..nk taw knp?? Sbb INFOAGE dah bunkrupt...yess..that true..no more hidding meh.. ptt la sengal je servis selama nih.. hammpeehh kan...
Xpe2.. ade hikmah semua tuh, sb xder tenet nih la, kiteorng satu rumah rajin gile ngadap buku, ok..sebenarnye ketagihan ngadap internet tuh boley je nk kikis..see, kami x mati pon, cume mati dgn hubungan luar...ahh, sudah  la...malas nk story bnyk pasal tenet ni ha..yg penting, dpt wifi free nih...an3...


Ok..semalam agak hard core sikit utk sy menjalani kehidupan sebagai seorang mahasiswi yg biasa, semalam jadi luar biasa sebab dalam satu hari amek dua paper..2 2 paper kne menghafal..x ke gile nama nya tuh...mmg tercirit la nk jwb kn..(mmg pun)..tambah pula sy nih telah mendapat diarrhea  selama 2 hari ..mmg ergghhh la kan nk concentrate dlm dewan peksa dan jwb seperti mahasiswa/i yg lain..kan..dh ckp dh semlm mmg jadi luar biasa...kui3.. xcaye an..an...an..nih makan die! Masa jawab paper ptg semlm teringt kt uncle nih...haha...motif!!???
this uncle get his noble..and give lecture to us..and we don understand pon..


Ok...ce tgok gmbr sy yg latest(ain...kau dah kenapa?? Suke sgt tayang muke aannnn!!)
rase mcm nk culik je ank2 kecil ni...


ade kisah di sebalik gmbr sengal nih...nmpk mat bangla sebelah tuh, die gune dagu utk tekan butang "enter"
enter je pon kan..adoii...

ok...kawan cube try test camera baru die..haa..ko ado..??hahaha...
teknik pencahayaan..konon nyee...

:p
Comel sgt aihhh....(aku rase mmg ade yg tgah mencemuh aku skrng nih)
Xla..nih bukan utk org yg nk cemuh sy tuh, utk org yg rindu sy..sapa??ado lahhh..... :p

the hectic + chaos punye meja study..

Alolololo..sweet nye cekelat ni..!!!

one of the sibling ank kucing yg hampir kene culik td..
makanan segunung tuh..xpe la..korunk duk je la kt citu...

owhh...windu kt budak nih ha!!!


xpasal2 ade gmbr centrifuge tahun bile ntah..yg penting tahun masa aku belum ad cite2 nk jd bdk sains..
sains la sgtt~~
p/s:Hey, i miss u la!!
 

Blog Template by BloggerCandy.com